تعریف تبلیغات : علمی برای آگاه سازی خریداران بلقوه از محصولات یا خدمات تولید شده توسط فروشندگان و تولید کنندگان انجام می گیرد.
تبلیغ در اصطلاح معناشناسی : یعنی استراتژی –نقشه راه برای پیشبرد مقاصد خاص .
تبلیغات در مبایل : عصری که به تازگی آغاز شده شامل نمایش بنر – در پایین اپلیکیشن ها –ارسال نوتیفیکیشن و… می باشد.

توجه داشته باشید تبلیغات درموبایل ها هزینه کمتری نسبت به سایت های اینترنتی دارد. این روش از تبلیغ آمار وارقام خوبی برای تجزیه وتحلیل بازار کسب وکار شما در اختیار شما قرار خواهد داد که منجر به بهینه سازی عملکرد شما وشناسایی نیاز های مردم خواهد شد.
3 نوع تبلیغ وجود دارد: 1-تبلیغ سفید یا آشکار 2- تبلیغ سیاه (دروغ بزرگ) 3- تبلیغ خاکستری (حد وسط بین سیاه وسفید)
1-تبلیغ سفید یا آشکار: دارای منبعی معتبر، شناخته شده و محتوایی دارای صحت است .
2-تبلیغ سیاه : منبعی مخفی ونامشخص دارد.
3-تبلیغ خاکستری: این نوع تبلیغ میتواند مشخص یا نامشخص، معتبر یا نامعتبر باشد.
اهداف کلیدی در تبلیغات : 1- دیده شدن و شنیده شدن2- ترغیب به فکر کردن 3- برانگیختن احساسات 4-تعیین واصلاح تداعی ها 5- متقاعد کردن وتغییر باورها 6 – ترغیب به اقدام

نقشه راه برای ایجاد محتوای جذاب و مؤثر : 2کلید اصلی : 1-درک درست از نیاز وترجیحات مخاطب
2-استراتژی کسب وکار و تنظیم هدف

شاخه های اشتراکی بین 2 کلید : 1-تشخیص شاخص های کلیدی 2-مأموریت های تحریریه را توسعه دهید 3-ساخت تقویم محتوا 4-برنامه جمع آوری داده ها وگزارش را اتخاذ کنید5-بنویسید، ویرایش کنید، منتشرکنید، گوش دهید.
نکته : مداومت و تنظیم این نقشه راه الزامی است.
انواع تبلیغات : 1-آفلاین (سنتی) 2-آنلاین (مدرن یا دیجیتالی )
از تبلیغات آفلاین (سنتی ) می توان به تبلیغات :
• کارت ویزیت
• غرفه های نمایشگاهی
• سخنرانی در رویدادها
• بروشورهای محتوایی
• هدیه های تبلیغاتی
• تبلیغات محیطی
• سررسید و تقویم های برندها
• تبلیغات تلوزیونی

مزایا تبلیغات آفلاین (سنتی) :
• روش های تبلیغاتی بسیار متنوع
• دسترسی به مخاطبان بدون نیاز به کامپیوتر یا اینترنت
• جلب توجه مشتریان بالقوه
معایب تبلیغات آفلاین:
• پر هزینه و زمان بر بودن این نوع تبلیغات
• الزام به حضور و فعالیت فیزیکی کارمندان، حین انجام کار
• عدم قابلیت اندازه گیری و پیگیری بازخورد تبلیغات

از جمله تبلیغات آنلاین می توان :
• تبلیغات ایمیلی
• تبلیغات در شبکه های اجتماعی
• ریپورتاژ خبری
• تبلیغات همسان
• تبلیغات اپلیکیشن
• تبلیغات اسپانسری
• تبلیغات بنری
• تبلیغات در گوگل

مزایای تبلیغات آنلاین:
• دسترسی به مخاطبین بیشتر
• جلب توجه بیشتر کاربران در فضای آنلاین
• تعامل مستقیم با مخاطبان
• تبلیغات هدفمند
• قابلیت پیگیری کاربران
• هزینه مناسب
• قابلیت شخصی سازی کردن
معایب تبلیغات آنلاین:
• موانع فنی
• سرعت اتصال
• خستگی کاربران از تبلیغات
• بازدارنده ها از تبلیغات