-انواع محتوا : 1-متنی 2- تصویرگرافیکی 3-صوتی 4-ویدیویی
-متنی : مانند مقالات علمی – آموزشی – معرفی محصول – و….
-تصویری : شامل طراحی گرافیک دیجیتالی و غیر دیجیتالی، مانند : نقاشی رو دیوار – نقاشی تابلو – تابلو فرش – طراحی لیبل –طراحی بنر –طراحی بنر سایت – طراحی بروشور وکاتالوگ – تصاویر گرافیکی و…
3- صوتی : تلفن گویا – نریشن های تبلیغاتی – کتاب های صوتی و…
4- ویدیویی : ویدیو گرافیکی –ویدویی تدوینی – ویدیو انیمیشن – و…
-چهار نوع استراتژی محتوا : 1-باز آفرینی محتوا : یعنی : صرفا به دنبال تولید محتوای جدید نباشید
2-تولید محتوای کار آمد: یعنی : فرض کنید برای خود میخواهید تولید محتوا کنید .
3-استراتژی تنفس : برای لحظاتی به خود استراحت دهید .
4- قیف محتوایی : گام به گام اعتماد مخاطب را جلب کنید.
تعریف جامع تر و ساده تر کلمه (استراتژی) : چهارچوب – پروتکل- راهنما- الگو – و مدیریت نظامی و راهبردی –
توضیح استراتژی تبلیغاتی : یک مدیریت منسجم برای دستیابی به اهداف سازمانی را شامل می شود.
در بوم کسب و کار : مثال : برای ایجاد یک محتوای ویدیویی تاثیر گذار چه اقداماتی باید انجام شود ؟
در جدولی که باید طراحی شود موارد زیر الزامی می باشد:
نکته قابل توجه : قبل از هر کار در زمانی که موضوع تولید ویدیو را مشخص کردید باید قدم اول این باشد که نمونه های کار های قبلی که دیگران در این حوزه کاری یا حتی قبلا خود شما با چنین موضوعی تولید کردید مورد برسی و تحلیل قرار گیرد.
دلایل اینکار این است که : 1- شما باید نمونه هایی را ببینید تا خلاقیت شما بهتر شکوفا شود – 2-تحلیل آن باعث میشود یک قدم در پیشبرد اهداف نسبت به رقیبانتان پیش قدم شوید.
قدم دوم : ایده پردازی کنید و طرحی که در ذهن شما نقش بسته را روی برگه نوشته یا نقش هایی قابل درک برای خود پیاده کنید.
قدم سوم : با استفاده از نرم افزارها و تکنولوژی های مختلف و همچنین تکنیک های مختلف شروع کنید و طرح اولیه و ایده اولیه خود را پیاده سازی کنید.
قدم چهارم : طرحی که پیاده سازی شده را برسی و تحلیل کنید تا یک خروجی کامل با اهداف خود داشته باشید.
قدم پنجم : محاسبه کنید این روند کاری برای ایجاد ویدیو با اهداف شما چقدر زمان نیاز د ارد؟