مجموعه تولید محتوا
مجموعه تولید محتوا ازدید هوشمند مارکتینگ :
سلام به مجموعه تولید محتوا تَتابَر (هوشمندمارکت) خوش آمدید؛ موضوعاتی که به شما دوستان در این مقاله ارائه می گردد عبارتنداز:
1-برسی انواع تولید محتوا.
2-محتوای کارآمد به چه مواردی بستگی دارد.
“توجه” دوستانی که می خواهند پک آموزشی این مجموعه را دریافت کنند می توانند با پشتیبانی ما ارتباط برقرارکنند ویا از طریق لینک زیر به پیج روبیکا متصل شده و تهیه نمایند.
https://rubika.ir/wb_marksmart
اما بریم سراغ اصل مطلب
مجموعه تولید محتوا یعنی چی ؟ یعنی خلق هر چیزی در قالب های مختلف که درک آنها برای انسان راحت تر باشد وبتوان آن را در بستری مناسب انتشار دهیم.
اما قالب ها چه چیزهایی هستند؟ قالب ها مثل : مجله، روزنامه، کتاب، ویدیو، متن دیجیتالی، کتاب صوتی، انیمیشن
واما بسترها چه چیزهایی هستند؟ بسترها مثل: اپلیکیشن ها ی اجتماعی، فضای مجازی، رادیو وتلویزیون، همایش ها،
سمینارها، کنفرانس ها، پویش های محلی و…
ازتولیدمحتوا تا بازاریابی :
در این قسمت دو نکته مهم وجود دارد: اولین نکته این هست که، افراد یا کسب وکارها از<تولیدمحتوا> برای اهدافی مثل: کسب درآمد، بازاریابی، برندینگ و فروش استفاده می کنند.
نکته دوم این هست که، هرمحتوایی که تولید میشود، نمیتواند در راه رسیدن به هدف موردنظر کمک کند و به زبان گویا وساده تر(هرمحتوایی، محتوانیست).
مجموعه تولیدمحتوا، فقط یک مرحله ازچرخه بازاریابیمبتنی برمحتواهست که این چرخه شامل:
هدف گذاری محتوا، تدوین استراتژی، تولید خود محتوا، روش توزیع، تحلیل، اصلاح و بروز رسانی محتوا.
اما یک تعریف کلی برای مفید بودن واثربخشی تولیدمحتوا این هست که برای شما درآمدزایی میکند ویا بتواند به واسطه آن تغییراتی در دنیای اطرافتان ایجاد کند.
نکته : تولید محتوا در هر عصری از زندگی من وشما متفاوت بوده است در یک زمانی مجله، زمانی عصر رادیو وتلویزیون وزمانیعصراینترنت وعصرمحتوا.
حال ببینیم تولیدمحتوا چه فرقی با تبلیغات دارد؟
در بازاریابی محتوا،تبلیغات یک پیام یک طرفه است که به درستی به مخاطب منتقل می کنیم وروشی برای برقراری ارتباط محسوب می شود.(یعنی پیامی مناسب، در زمان ومکانی مناسب).
تعریف تبلیغات : هدف تبلیغات هرچیزی میتونه باشه وازتبلیغات میتوان یک محصول، برند،تا یک حزب سیاسی و یا حتی یک باور وعقیده باشد.
اما تولید محتوا، روشی برای برقراری ارتباط دو طرفه وپایدار و به طور کلی همیشه قرار نیست تولید محتوا هدفش کسب درآمد مستقیم یا غیر مستقیم باشد. حال سوال ایجاد میشود که آیا هر کسب و کاری نیاز به تولید محتوا دارد ؟
جواب: بازاریابی مبتنی برمحتوا برای هر کسب وکاری که محتوای باکیفیت و مفید تولید کند وهدف درستی و تعریف درستی از بازار خود داشته باشد بسیار ضروری خواهد بود .
آیا کسانی که در اینستاگرام و… تولید محتوا میکنند کار خیلی سختی انجام میدهند و ایا نیاز به تخصص خاصی دارد؟ یا کسانی که مقاله مینویسند جزو کسانی هستند که کارشناس تولید محتوا هستند؟
جواب:اگر تولید محتوا به راحتی انجام میگرفت جزو دسته شغلی قرار نمی گرفت و شرکت ها بدنبال کارشناس تولید محتوا دربخشهای مختلف کاری خود نبودند و جواب اصلی این سوالات ریشه در مسئله بازاریابی مبتنی بر محتوا دارد. content marketing
انواع تولید محتوا
متنی،تصویری،صوتی و ویدیویی
محتوایمتنی : مانند مقالات علمی، آموزشی، معرفی محصول و….
محتوایتصویری : شامل طراحی گرافیک دیجیتالی و غیر دیجیتالی، مانند : نقاشی رو دیوار، نقاشی تابلو، تابلو فرش، طراحی لیبل، طراحی بنر، طراحی بنر سایت، طراحی بروشور وکاتالوگ، تصاویر گرافیکی و…
محتوای صوتی : تلفن گویا، نریشن های تبلیغاتی، کتاب های صوتی و…
محتوای ویدیویی : ویدیو گرافیکی، ویدویی تدوینی، ویدیو انیمیشن و…