تعریف تولید محتوا : یعنی خلق هر چیزی در قالب های مختلف که درک آنها برای انسان راحت تر باشد و بتوان آن را در بستری مناسب انتشار دهیم .
قالب هایی مثل : مجله – روزنامه – کتاب – ویدیو – متن دیجیتالی – کتاب صوتی – انیمیشن
بسترها : اپلیکیشن ها ی اجتماعی – فضای مجازی – رادیو وتلویزیون – همایش ها – سمینارها – کنفرانس ها –پویش های محلی – و…
از تولید محتوا تا بازاریابی محتوا :
2 نکته : اولین نکته – افراد یا کسب وکارها از تولید محتوا برای اهدافی مثل کسب درآمد – بازاریابی – برندینگ – فروش استفاده می کنند.
نکته دوم : هر محتوایی نمی تواند در راه رسیدن به هدف مورد نظر کمک کند به زبان گویا تر (هر محتوایی محتوا نیست )
تولید محتوا فقط یک مرحله از چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا هست که این چرخه شامل :
1-هدف گذاری محتوا- تدوین استراتژی محتوا- تولید خود محتوا – روش توزیع محتوا – تحلیل محتوا – اصلاح و بروز رسانی محتوا .
تعریف تولید محتوای مفید : به تولید محتوایی اثر گذار و مفید میگویند که برای شما درآمدزایی کند و یا بتوانید به واسطه آن تغییری در دنیای اطرافتان ایجاد کنید .
نکته : تولید محتوا در هر عصری از زندگی من وشما متفاوت بوده است در یک زمانی مجله – زمانی عصر رادیو وتلویزیون – و زمانی عصر اینترنت و عصر محتوا
آیا هر کسب و کاری نیاز به تولید محتوا دارد ؟
جواب : بازاریابی مبتنی برمحتوا برای هر کسب وکاری که محتوای باکیفیت و مفید تولید کند و هدف درستی و تعریف درستی از بازار خود داشته باشد بسیار ضروری خواهد بود .
آیا کسانی که در اینستاگرام و… تولید محتوا میکنند کار خیلی سختی انجام میدهند و ایا نیاز به تخصص خاصی دارد؟ یا کسانی که مقاله مینویسند جزو کسانی هستند که کارشناس تولید محتوا هستند؟
جواب : اگر تولید محتوا به راحتی انجام میگرفت جزو دسته شغلی قرار نمی گرفت و شرکت ها بدنبال کارشناس تولید محتوا در بخش های مختلف کاری خود نبودند و جواب اصلی این سوالات ریشه در مسئله بازاریابی مبتنی بر محتوا دارد content marketing
مزایای تولید محتوا : 1-کسب درآمد از خود تولید محتوا -2-جذب مشتری برای خدمات یا محصول -3-یک روش کم هزینه اما موثر -4- ایجاد شهرت – اعتماد- اعتبار -5- نتایج و عملکر آن به راحتی قابل تحلیل است -6- در وفادار سازی مشتری تاثیر گذار است.
نکته خیلی مهم اجرایی : برای این که متوجه باشیم کجا وچطور و با چه هدف هایی باید تولید محتوا کنیم بهترین و موثر ترین راه کار عملیاتی وقابل اجرا تعریف بوم کسب وکار در هر مرحله اجرایی کار میباشد.
نمونه ای از بوم کسب وکار تولید محتوا برای مثال با هدف رشد فردی به شما عزیزان داده میشود.
شما عزیزان میتوانید نسبت به موضوع کاری خود از این نمونه بوم کسب وکار الگو برداری نمایید و بوم دلخواه خود را طراحی نمایید.
daxktilogibigibi.k36uylbSkdKI